Tres eines per fer periodisme social
Al aula de formació 2.0 de COMRàdio apuntàvem tres dels possibles usos periodístics de les xarxes socials:
* Com a font d’informació: Busquem experts, liders d’opinió…
* Per elaborar notícies: Col·laboració i consulta.
* Per distribuir els nostres continguts: Busquem persones interessades en determinats temes amb potencial “evangelitzador”.
En aquest post us enllaço tres fantàstiques eines que ens poden ajudar moltíssim en el segon punt: elaborar informacions a partir d’aportacions ciutadanes, la socialització de la informació o el també anomenat Periodisme 3.0.
Tweetdocs
Mitjançant diferents paraules claus, Tweetdocs ens agrupa en format PDF les piulades que s’han produït durant els dies que escollim. El resultat, no superior a 500 tweets pot ser lògicament socialitzat i embedat al nostre bloc, prèviament pujat a Scribd o Edocr:
Curated.by
Fes recerca i agrupa els tweets sobre els temes i paraules claus escollides, amb Curated.by esculls les piulades i l’ordre en que apareixen, a més a més permet la subscripció de altres usuaris al teu canal i bundles (grups de tweets) generats. És tan fàcil com seleccionar i arrastrar el contingut a un costat. També pots piular i fer seguiment del teu timeline des de l’aplicació. Tinc 3 invitacions per si voleu testejat-ho (deixeu un comentari). Aquest és el resultat:
Deixem el més interessant pel final, Storify.com ens permet fer recerca, sel·leccionar i ordenar continguts de Twitter, Facebook, Flickr, Youtube, Google i afegir un RSS. Les possibilitat s’amplien i el resultat pot ser realment bo:
Ara ja no tenim excusa per no fer “periodisme social”…









