Primeres informacions del curs 2008/2009
agost 28, 2008 Informació No Comments
Extretes de la web del CEIP Marcel·lí Moragas
PRIMERES INFORMACIONS DEL CURS 2008-2009
Reunió pares i mares dels nens i nenes de P-3: dijous 4 de setembre a les 10 hores.
Reunió informativa pels pares i mares dels nens i nenes de 1er: divendres 5 de setembre a les 9′30 hores.
Festa: Benvinguda dels nens i nenes de P-3: dimecres 10 de setembre de 10 a 12 hores.
Inici del curs: el 15 de setembre: Ed. Infantil de 9 h a 12 h i de 15 h a 17 h; Primària de 9 h a 13 h i de 15 h a 17 hores.
El servei de menjador comença el dilluns 15 de setembre (exceptuant nens i nenes de P-3).
Aquest estiu, obres al cole
juliol 14, 2008 Informació No CommentsObres de manteniment i millora en cinc col·legis públics de Gavà
Durant tot l’estiu Gavanenca d’Obres executarà diferents projectes d’acondicionament del centres públics d’educació infantil i primària per tal que les instal·lacions es trobin en les millors condicions per afrontar el curs escolar 2008-2009.
Els treballs, que han començat aquest mes de juliol i es perllongaran fins el setembre, es duran a terme tant a l’interior com l’exterior del CEIP Eramprunyà, Jacme March, Joan Salamero, Marcel·lí Moragas i Salvador Lluch.
Substitució de finestres per unes d’alumini lacat en blanc, reparació de portes, treballs de lampisteria, paleteria i fusteria a la zona de lavabos, adequació de la xarxa elèctrica, reparació de la caldera, pintat de les parets interiors i substitució del material granular dels patis són algunes de les actuacions previstes.
En concret les obres que enguany es duran a terme al CEIP Eramprunyà són: Millora de la xarxa del parallamps mitjançant la nova creació d’una arqueta de registre i comprovació, substitució del material granular del pati de p4 i p5 i reparació del cos de caldera malmès durant aquesta temporada. Al CEIP Jacme March es preveuen les següents actuacions: Substitució de dues finestres d’alumini al parvulari, arranjament del paviment del passadís de sortida del mòdul de p3, pintat de les zones comunes del centre amb pintura al plàstic llis a les parets i sostres i amb pintura a l’esmalt la fusteria i reparació general dels mòduls dels lavabos de l’edifici principal. També el col·legi Joan Salamero serà objecte de millora, en concret es repararà la porta corredissa principal, se substituirà del material granular del pati de p3 s’adequarà la xarxa elèctrica de la cuina al consum real que es produeix. També en el CEIP Marcel·lí Moragas se substituirà el material granular del patí de P-3, on a més s’executarà la segona fase de la xarxa de calefacció del centre, que consisteix en la instal·lació dels ramals distribuïdors i els emissors de cada aula o dependència. Finalment les actuacions previstes al Salvador Lluch consisteixen en la substitució del material granular del pati de p3 així com de la placa de marbre commemorativa de la data de construcció del centre.
El pressupost de tots els projectes és de 180.000 € quantitat que aportaran a parts igual l’Ajuntament i la Generalitat.
Font: Gavaciutat.cat
Bicicletes impossibles
juliol 2, 2008 Sortim? No Comments
EL CIRC DE LES MUSARANYES DESAFIA LES HABILITATS DELS CICLISTES
Per un moment, imaginem-nos la bicicleta més estrambòtica que se’ns acudeixi. Ara, suposem que ens posem al volant d’aquesta bicicleta i comencem a pedalar i pedalar, com si estiguéssim al Tour de France. Però, sense deixar de pedalar…, creiem realment que pot existir una bicicleta tan peculiar? Doncs, els vostres fills/es podran fer per ells mateixos la comparació en el Taller Bicicletes Impossibles que ha preparat el Circ de les Musaranyes i que es podrà veure a la Torre Lluch de Gavà el proper dissabte. Hi trobareu bicicletes modificades creades amb materials reciclats i altres invents amb rodes. El Circ de les Musaranyes vol posar a prova les habilitats de petits i grans conduint andròmines! Tot un desafiament! Us hi atreviu?
Font: PetitBCN
Juliol dia a dia, nit a nit
juny 30, 2008 Sortim? No Comments El programa Juliol dia a dia, nit a nit ofereix nombroses activitats per a tothom
Programa d’activitats
L’estiu és sens dubte la millor època per gaudir de la ciutat, dels seus espais i equipaments. Amb aquesta premisa, el Juliol dia a dia, nit a nit, una programació elaborada per l’Ajuntament en col·laboració amb les entitats, ofereix a ciutadans i ciutadanes l’excusa perfecta per sortir al carrer i passar una bona estona amb propostes com exposicions, espectacles de teatre, música i dansa, cinema i contes, activitats esportives, cursos i tallers i moltes altres activitats.
Dansa del ventre, cuina de mercat, salsa, hip hop, tècniques de relaxació, ioga, ceràmica, cistelleria, automaquillatge o fotografia digital són algunes de les propostes pel que fa a cursos i tallers. Propostes que es complementen amb els ja consolidats “tastets” que enguany tractaran temes com l’economia familiar, l’atenció al client, la relaxació i el benestar corporal, com buscar viatges per Internet i com crear una associació, entre altres.
Enguany tornen el Contes i el Cinema a la Fresca. Les sessions de contes per a adults i joves tindran lloc cada dimecres del mes de juliol a partir de les 21 h al jardí de la Biblioteca Josep Soler Vidal. El cinema a l’aire lliure portarà els films 21 blackjack i Indiana Jones i el regne de la calavera de cristall els dies 10 i 24 de juliol a les 22 h, respectivament, a l’Auditori Marc Grau. Però el cinema també serà protagonista a La Casa Gran amb el passi de diferents documentals i curtmetratges.
Les propostes de ball i la dansa no hi faltaran. Hi haurà sessions de salsa i country, balls amb orquestra i el Festival de Dansa d’Escoles de Catalunya, el 4 de juliol a les 21.30 h a l’Auditori Marc Grau.
Bàsquet a l’alba, bateig submarí, capoeira i una sessió d’aerojazz, aerobox i ritmes llatins a la platja són algunes de les activitats esportives previstes. Visites nocturnes al Parc Arqueològic i un passeig nocturn per la ciutat, juntament amb propostes novedoses com el I Concurs d’embarbussaments, el 10 de juliol a les 19 h a la Biblioteca Marian Colomé conformen l’oferta del Juliol dia a dia, nit a nit.
La música esdevé eix principal de la programació, que inclou concerts de grups locals a La Casa Gran, a la sala de Can Sellarès i a l’Auditori Marc Grau; una nova edició del cicle de Música amb Arrels que omplirà el Jardí del Museu amb melodies del Mediterrani, l’Orient Mitjà i l’Europa de l’Est; la 6a Convenció de Tullians o la 2a Trobada de Cors d’Homes . La novetat serà el I Festival de cultura urbana de Gavà Street Fest, dissabte 12 de juliol a l’Auditori Marc Grau a partir de les 18 h.
Alegria que és Festa Major!
juny 25, 2008 Sortim? No CommentsLa Festa Major escalfa motors amb La Prèvia
L’Espai de Trobada, cinema i exposicions, algunes de les propostes
La inaguració de l’Espai de Trobada al Jardí del Museu dóna avui el tret de sortida a la Prèvia, un conjunt de propostes culturals i d’oci que serviran per fer boca abans de la Festa Major. L’Espai de Trobada és una de les novetats destacades d’enguany, un punt de trobada i informació chill out on la ciutadania podrà informar-se de tot allò que succeeix a la ciutat durant els dies de Festa, fer una aturada per agafar forces i continuar gaudint de les nombroses propostes del programa o simplement relaxar-se i fer l’última xerrada de la nit.
Fins al 27 de juny, activitats per a tots els públics se succeiran a diferents escenaris. Entre les activitats programades hi ha tallers, exposicions i espectacles infantils així com la xerrada “Passió pel rock”, la clausura de la temporada d’activitats dels casals muncipals de la gent gran i la presentació de la pel·lícula “Gavà Rock City”, previstes per demà dijous.
La consolidació d’un programa d’activitats previ és una de les claus de la Festa Major de Sant Pere, juntament amb la recuperació d’elements de la cultura tradicional, la major implicació de ciutadania i entitats i la incorporació de nous escenaris. Una Festa Major que començarà oficialment divendres amb una gran tronada a les 21.30 hores. Serà el preludi d’un dels esdeveniments més multinudinaris del programa festiu: el gran castell de focs artificials, a partir de les 22 hores a la platja.
La participació de les entitats i de la ciutat és un dels pilars de la programació. Reflex d’aquesta implicació és la Mostra d’Entitats, que se celebrarà durant tot el dissabte 28 de juny. Enguany, la mostra es consolida i enguany com a novetat incorpora les associacions i ONGs que mostraran els seus projectes de cooperació. En total seran 46 entitats el que suposa quasi un 50% més que l’any pasat.
En el marc de les tradicions també hi ha novetat: la Cuca Mallola, un nou element del bestiari adreçat als més menuts al qual la ciutadania donarà la benvinguda el dia de Sant Pere. Aquesta “anguila petita” serà un dels personatges principals del Xerinolis, la cercavila tradicional en què s’ha implicat més que mai als nens i nenes. Des de finals de maig, els més menuts participen en tallers per formar part d’aquesta cercavila com a gegantons, diablets o dansaires.
La música, el teatre, l’art, l’esport i nombroses activitats ompliran tots els racons de la ciutat. Un d’ells serà la plaça de Francesc Macià que amb els concerts de La Caja de Pandora i La Unión, el 28 de juny, tornarà a ser un dels escenaris més concorreguts de la Festa Major. Com és habitual, a més, el programa inclou un ampli ventall de propostes per a tothom. Els més petits podran participar en activitats com Sant Pere Petitó o Vola, vola, tovallola. Els més grans celebren la seva setmana i els joves podran gaudir amb els concerts del Phonofestival, entre altres propostes. Pel que fa als esports, el programa inclou torneigs d’escacs, petanca, beisbol, handbol i futbol sala, a més d’altres activitats. Quant a l’art, nombroses propostes, entre elles les exposicions “Goya. Gravats: capritxos i desastres”, al Museu; “L’ensenyament a Gavà en els anys 30″, al Centre d’Història, i “La Guarda”, a la Biblioteca Josep Soler Vidal.
Una ECOiniciativa per l’escola!
juny 21, 2008 Les nenes i nens fan... 2 CommentsHeu llegit “La Marcel·lina“? A la revista escolar del nostre cole ens expliquen que és la Biodiverciutat i ens plantegen el repte de participar en una de les activitats proposades, concretament un concurs titulat ECOiniciatives. Clicant els enllaços (a les mateixes paraules) tindreu tota la informació però aquí us farem cinc cèntims:
![]()
Biodiverciutat pretén encoratjar als nens i nenes a explorar i aprendre, i a tenir una major sensibilitat respecte de la gent i el mediambient que els rodeja. Aquest és el missatge més important:
Cadascun de nosaltres té un paper que jugar, cadascun de nosaltres pot fer una diferència… cada dia. Conèixer i protegir la biodiversitat sigui on sigui, comença per la teva pròpia ciutat o barri.
Què podem fer nosaltres pel nostre planeta?

Aquesta és la part participativa i de concurs del projecte i pretén motivar als nens a realitzar accions per la protecció del medi ambient a partir de les seves pròpies iniciatives. Es tracta d’escollir un tema tenint en compte l’argument principal del programa: la biodiversitat en general, i la urbana en particular. Es poden incloure, entre d’altres, activitats de protecció de flora i fauna, reciclatge i educació ambiental. Un cop decidit el tema es passa a l’acció tenint en compte que al final de la mateixa s’ha de realitzar un informe, incloent l’aportació de fotografies i valorant-se la realització de videos que documentin la seva preparació i realització. Aquest informe és el que va a concurs. Podeu llegir les bases, calendari i premis a ECOiniciatives.
Per començar oferim aquests espai per que feu propostes i discutiu sobre quina o quines accions es podrien dur a terme. Esperem els vostres comentaris!
Actualitzat: Segons ens informa la montse “El concurs d´ecoiniciatives ja ha finalitzat. Durant aquest mes de juny sabrem els guanyadors dels fantàstics premis: Viatges a Tanzània per als líders adults i viatges al “parque de la naturaleza de Cabárceno” per als nens participants. Pero dintre d’aquesta web hi han molts mes concursos, aixi còm jocs per nens i nenes i informaciò molt educativa entor el medi-ambient.”
Gracies Montse!
Que és la web 2.0?
juny 19, 2008 Informació No CommentsEstàvem donant-li voltes de com apropar-nos a les noves eines del coneixement d’una forma fàcil i didàctica i, pensant en tots els pares i mares, com transmetre aquests interès. Sense tenir res definit al respecte hem trobat aquest vídeo que explica el concepte de web 2.0 del que molts hem sentit parlar però no tenim gaire clar. La Web 2.0 és enllaçar persones…
Vist a: Blogtecnia
Retallades pressupostàries als centres públics!
juny 18, 2008 Informació No CommentsLa FaPaC ha denunciat que durant els últims mesos s’han produít retallades pressupostàries greus a una educació pública amb un volum de recursos encara molt allunyat de la mitjana europea:
* Els pressupostos ordinaris dels centres públics, que ja eren força justos i insuficients, han patit una retallada del 3,5% per al curs vinent.
* L’anunci precipitat i mal gestionat de la supressió del batxillerat nocturn, posteriorment rectificat amb una supressió parcial d’aquesta oferta, representa també un intent de retallada important als centres públics de formació permanent.
* A les recents resolucions d’elaboració de plantilles s’anuncia la finalització de molts plans d’innovació, tant de llengües estrangeres com de biblioteques, amb la conseqüent pèrdua dels docents assignats. Això discontinuarà molts projectes i farà que es perdin les millores realitzades durant aquests últims anys.
Per una altra part hi ha un important endarreriment a les convocatòries des ajuts econòmics a les AMPA amb una absoluta impossibilitat de preparar projectes nous, així com del pagament d’ajuts concedits o de les beques de menjador o llibres de text. Tot això acompanyat d’una pujada de 4,5% del preu de menjador per al curs que ve.
Tot entenent el difícil moment econòmic que viu el nostre país dins d’un context estatal i internacional també desfavorable, creiem que la Conselleria hauria de presentar la situació pressupostària de forma completa i justificar les retallades que s’estan produint, tot tenint en compte el caràcter fonamental que té la inversió en educació per al futur del nostre país.
Font: FaPaC
Xarxa GavàEduca
juny 17, 2008 Informació 1 CommentNoticia publicada al web de GAVACIUTAT
L’Ajuntament presenta les accions per avançar cap a una ciutat més educadora
Emmarcades en tres línies estratègiques: Polítiques de proximitat, treball en xarxa i inversió integral
Membres de la comunitat educativa, representants d’entitats d’educació en el lleure i integrants del teixit social i econòmic van ser convidats ahir a conèixer les principals actuacions que s’han impulsat perquè Gavà esdevingui una ciutat educadora, situant l’educació com a pilar fonamental per desenvolupar la transformació social. Segons el tinent d’alcalde de Benestar, Família i Educació, Xavier Esteban, “és necessari replantejar-se una concepció de l’educació que vagi més enllà de les aules, que estigui connectada a un conjunt de serveis i polítiques que millorin les condicions de vida de la ciutadania i faci esforços en la renovació democràtica i en la participació ciutadana en les polítiques educatives i de benestar”.
Per assolir l’objectiu s’ha creat una espai de col·laboració entre l’Administració local i la societat civil: la Xarxa Gavà Educa que, segons Esteban, “constitueix una acció social de caràcter comunitari que permetrà participar a la ciutadania en la creació de nous espais i models de convivència”. El tinent d’alcalde va convidar les persones assistents “a formar part activa de la construcció de la Xarxa GavàEduca, que permetrà la transformació de Gavà en una ciutat educadora”.
Continua llegint: Read the rest…




